Program V Konferencji
Logistyka i zarządzanie w mediach.
Zarządzanie Big Data
6.XII.2018 r
Sala kolumnowa Wydziału Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii
- 8:30–9.00 Rejestracja uczestników
- 9.00 – 9.15 Otwarcie Konferencji
Otwarcie konferencji i wystąpienie Dziekana Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologiiprof. dr. hab. Janusza Adamowskiego - Powitanie uczestników i prelegentów konferencji prof. dr hab. inż. Włodzimierz Gogołek
Panel I 9:30 -11:00 Big Data – aspekt teoretyczny
Prowadzenie: dr Krzysztof Kowalik
- prof. dr. hab. inż. Włodzimierz Gogołek – Rafinacja informacji. Frekwencje i Osmoza Informacyjna „201”
- mgr Mateusz Borończyk – Narzędzia analizy danych Big Data
- mgr inż. Dariusz Jaruga – Monitorowanie infrastruktury badawczej Big Data
- Tomasz Gruszka – Wpływ big data na agencje informacyjne – tworzenie i sprzedaż serwisów informacyjnych
- mgr inż. Piotr Celiński – Automatyzacja procesu kwerend i akwizycji danych do analiz Big Data
- dr Darek Prokopowicz – Systemy bazodanowe Big Data w zastosowaniach Business Intelligence jako narzędzie usprawniające proces zarządzania przedsiębiorstwem
11:15 – 11:30 Przerwa na kawę
Panel II 11:30 – 13:00 Big Data – aspekt praktyczny
Prowadzenie: dr hab. inż Wiesław Cetera
- Paweł Laskowski – Reklama oparta na danych. DMP dla polskiego rynku
- dr Małgorzata Skrzek – Lubasińska oraz dr Aleksander Żołnierski – Wyniki badania przeprowadzonego z zastosowaniem narzędzi big data i rafinacji informacji dotyczącego problematyki samozatrudnienia w Polsce i we Francji
- dr Krzysztof Kowalik – Big Data – niewykorzystany potencjał w polskim samorządzie lokalnym
- Robert Wieczorek – Przyszłość poprzez cyfryzację. Z internetem rzeczy i Big Data do nowych modeli biznesowych
- Maciej Wardaszko – Finanse Państwa w akwenie danych
- mgr Agnieszka Woch – Statystyczne miary ocen popularności literatury na przykładzie wybranych książek.
- mgr Piotr Wierus – Nowe technologie na rynku fonograficznym. Wyzwania polskiej branży muzycznej.
- dr Jan Grzegorek – Zastosowanie R a w analizach Big Data
13:00 – 13:15 Przerwa na kawę
Panel III 13:15 – 14:45 Big Data w działaniach Katedry Technologii Informacyjnych Mediów we współpracy z ZIP
Prowadzenie: prof. dr. hab. Włodzimierz Gogołek
dr Wioletta Matosek – Academia Inkubatora Big Data – szkoła letnia dla studentów UW
dr Agata Opolska-Bielańska – Zarządzanie Big Data – nowy kierunek studiów UW
14:45 – 15:00 Przerwa na kawę
Panel IV 15:00 – 16:30 Sytuacja mediów na rynku ukraińskim
Prowadzenie: dr Agata Opolska-Bielańska
- dr hab. inż. Wiesław Cetera – Ukraina – aktualności w statystyce BD
- Pracownicy Narodowego Pedagogicznego Uniwersytetu im V. Hnatyuka:
dr hab., profesor Natalia Popłavska oraz mgr Olga Peleshok
Personalizacja mediów i nowoczesne środowisko informacyjne - dr Nataliia Dashchenko oraz Irina Stakhurska
Media korporacyjne: platformy informacyjne (praktyki Agroholding “Mriya”) - mgr Nataliia Osoba
Cechy komunikacji satyrycznego dziennikarstwa na przykładzie lwowskich czasopism z lat 20-30 XX wieku - dr Hanna Yordan oraz Khrystyna Yordan
Nowoczesny rynek książki na Ukrainie - dr hab., profesor Тetiana Vilchynska oraz dr Oleksandr Vilchynskyy
Tworzenie i rozwój reklamy w gazecie “Ternopil Vechirnii” w okresie zmiany społecznej 1990-1991 - dr Halyna Synorub oraz Veronika Synorub
Treść konfliktu i wpływ na odbiorców - dr Olesia Medynska
Zagadnienia społeczne w mediach online (w oparciu o materiały z wydań internetowych “Ukraińska prawda”, “20 minut”)