Logistyka mediów to kierunek interdyscyplinarny, tworzony przez Instytut Dziennikarstwa UW wraz z innymi uniwersyteckimi wydziałami. Wśród wykładowców są wybitni specjaliści – naukowcy, praktycy i menedżerowie – w dziedzinie ekonomii, informatyki, reklamy, marketingu i poligrafii.
Logistykę mediów tworzą dynamicznie zmieniające się obszary nauki i edukacji. Innowacyjność jest główną drogą naszego rozwoju. Obszar badań i poszukiwań naukowych jest wciąż doskonalony poprzez integrację zagadnień medioznawczych, ekonomicznych i teleinformatycznych. Łączenie tej tematyki pozwala na bieżąco wskazywać fundamentalne potrzeby sektora nowoczesnych mediów i związanego z nim rynku pracy, a przede wszystkim dbać o aktualność zakresu nauczania i badań naukowych.
Realizowane prace badawcze dotyczą między innymi konstrukcji narzędzi gromadzenia (roboty) i analizy dużych zbiorów danych (rafinacja Big Data) jako nowych źródeł informacji dziennikarskich. Dotychczas uzyskane wyniki wskazują na praktyczne wykorzystanie wyników badań, np. w predykcji wyborów parlamentarnych. Sporządzona na ich podstawie prognoza (wybory 2011 i 2015)
była trafniejsza od oficjalnych sondaży.
Logistyka Mediów to również kierunek studiów skierowany do osób zainteresowanych dziennikarstwem, zapleczem mediów i stosowanymi technologiami informacyjnymi. Studia przygotowują specjalistów niezbędnych w każdej nowoczesnej instytucji medialnej, potrafiących rozwiązywać problemy związane z projektowaniem, budową i zarządzaniem nowymi mediami – głównie w Internecie, wydawnictwach gazet i periodyków, stacjach radiowych i telewizyjnych. W szczególności przekazujemy wiedzę w zakresie technologii informacyjnych (Internet, informatyka) w mediach, zarządzania, ekonomiki mediów, reklamy i marketingu.
Logistyka mediów przygotowuje naszych studentów do rozwiązywania problemów logistycznych za pomocą metod i technik inżynierskich, posługiwania się systemami informatycznego wspomagania zarządzania logistycznego: kosztami, finansami, kapitałem, kadrami. Absolwenci naszych studiów zdobywają umiejętności obsługi nowoczesnych narzędzi IT, technicznej infrastruktury mediów (kamery, stoły mikserskie, rejestratory dźwięku, urządzenia mobilne).
Bogaty zakres przedmiotów uwzględnia dostęp w pracowniach komputerowych do najnowszych technologii stosowanych w nowych mediach. Studenci poznają warsztat pracując na nowoczesnym oprogramowaniu do edycji multimediów. Mają możliwość tworzenia zespołów badawczych i współpracy z Laboratorium Badań Medioznawczych, które dysponuje okulografem (eyetrackingiem), również do badań na urządzeniach mobilnych (smartfony, tablety) oraz cennym zapleczem dla każdego medioznawcy (fokusownia, pracownia CATI, bogata baza zawartości mediów).