Studia skierowane są do osób zainteresowanych dziennikarstwem, zapleczem organizacyjnym i technologicznym Mediów.
Mają przygotować specjalistów niezbędnych w każdej instytucji medialnej, potrafiących rozwiązywać problemy związane z projektowaniem, budową i funkcjonowaniem Nowych Mediów, a w nich internetu, wydawnictw, gazet i periodyków, stacji radiowych i telewizyjnych. W szczególności chodzi o wiedzę w zakresie ekonomiki mediów, zarządzania mediami, reklamy i marketingu oraz zastosowań technologii informacyjnych w mediach.
Nowy kierunek przygotowuje studentów do zarządzania mediami za pomocą metod i technik inżynierskich. W szczególności uczymy posługiwania się systemami informatycznego wspomagania zarządzaniem: koszty, finanse, kapitał, kadry. Absolwenci studiów zdobywają praktyczne umiejętności obsługi kamer, stołów mikserskich i profesjonalnego wykorzystania sprzętu informatycznego – w tym urządzeń mobilnych oraz specjalistycznego oprogramowania.
Logistyka mediów to kierunek interdyscyplinarny, tworzony przez WDIiB UW wraz z uniwersyteckimi wydziałami: Fizyki oraz Matematyki, Informatyki i Mechaniki. Wśród wykładowców – wybitni specjaliści w dziedzinie ekonomii, informatyki, reklamy i marketingu.