Tomasz Pawlicki
Dyrektor marketingu w firmie Heidelberg Polska
Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej, studiów MBA oraz studiów doktoranckich na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie w zakresie nauk o zarządzaniu.
Od ponad dwudziestu lat jest związany z branżą poligraficzną i wydawniczą. Jest członkiem Rady Programowej wielu konferencji naukowo-technicznych organizowanych przez Polską Izbę Druku, Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Przemysłu Poligraficznego oraz Sekcję Poligrafów SIMP oraz członkiem Rady Fundacji Rozwoju Kadr Poligraficznych.
Kawaler Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga.
Od kilku lat zaangażowany jest w powstający w oparciu o badania KPMG raport „Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce”.
Jest autorem artykułów i opracowań w prasie branżowej oraz współautorem „Poligraficznego słownika terminologicznego”. Zajmuje się tematyką systemów informatycznych wykorzystywanych w szeroko rozumianym publikowaniu treści oraz zagadnieniami z zakresu marketingu i zarządzania.